Nyupptäckare.

Tjena.
Idag är jag sjuk, satt och kollade runt lite på det ofantligt stora internet och hittade hit. Kollade lite och fann det intressant, det är skönt att skriva av sig ibland. Även om ingen läser det så känns det ändå bättre när man skrivit.
Vet inte riktigt vad jag ska börja med, men avundssjuka är ett riktigt hett ämne.

Jag blir så less på människor som snackar en massa, men de har inte en aning om vad de egentligen snackar om. Folk blir så sårade av allt detta snack, men andra bryr sig inte. Varför ljuga ihop någon historie för att göra någon illa? Det är fegt, varför vill man såra andra av samma art som en själv. Hur skulle djuren klara sig ensamma, helt utan "vänner"? Svar, dom klarar sig inte, och det gör inte vi heller. Så varför inte respektera andra som de är, är det något någon stör sig på, håll det för er själva, dom det berör mår inte bättre av att få höra en massa kritik. Tänk på vad ni själva gör,säger och hur ni beter er innan ni börjar kommentera andra i eran närhet. Folk slänger ur sig kommentarer hit & dit om folk och till folk, utan att ens tänka sig för. Vart är vi på väg? Hela samhället kommer sluta funka om vi slutar sammarbeta. Folk kommer springa omkring och skjuta på varandra i vart & varannat gathörn om sammarbets-förmågan helt försvinner. Vi alla är olika, ingen kan rå för hur den ser ut, så varför säga att en annan människa är ful? Kan han/hon rå för det?
Det är samma sak med kläder och prylar, man ska héla tiden ha det senaste för att känna att man är en bättre människa (tror man iallafall). Blir man bättre för att man går i dom dyraste kläderna, den nyaste Ipoden och värsta mobilen på marknaden? Jag tror inte det, jag kanske har fel, ni som tror annorlunda får gärna kommentera. Tänk på människor som knappt har mat för dagen, de kan vara lyckliga. Men hur ser vårt svenska samhälle ut? Folk köper kläder och teknikprylar för 10tusentals kronor varje månad, men är vi lyckligare för det? Uppskatta det ni har istället för att hela tiden skrika efter mer. Se er omkring, titta på hur vår vardag ser ut, hur "ha-galna" vi är. Jag tycker det är för jävligt rent ut sagt. Titta i en vanlig svensk skola, vilka är det som är mobbade? Antingen de med väldigt bra betyg eller de svagaste som inte har det så lätt alla gånger. Är det rätt? Varför finns det mobbare?
Att hela tiden ge sig på de svagaste personerna i vårat samhälle, är det rätt? Varför inte störta de svaga och glädjas åt det duktiga. Det är precis som om att vissa tycker det är fel att vi är olika. Säg grattis till klasskompisen som fått MVG på provet istället för att säga pluggis, hjälp kompisen som har lite svårt med matten istället för att sucka åt honom. Kom igen!
Ordet alldeles för många människor verkar missbruka är RESPEKT.
Kommentera gärna det jag skrivit, har jag helt fel så säg till.
Men jag hoppas också det jag skrivit har väckt en tanke hos någon, hur har vi det egentligen?

Detta var allt för mig denna gång, kanske kommer mer om jag får ett posetivt bemötande.

Tack så mycket för att du tog dig tid att läsa.

Kommentarer
Postat av: amanda

Woah, det var otroligt bra skrivet och jag håller med dig till 100 %. Hoppas verkligen att många läser och kommenterar (men det borde dom göra) så att du skriver mer. Jag lovar, jag skulle läsa allt!

2007-11-20 @ 19:45:55
URL: http://angeloew.blogg.se
Postat av: Qk (hampus)

linus när jag läser detta förstår jag hur j@vla begåvad du är!

2008-04-05 @ 01:41:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0