Stå upp.

Ännu en dag har gått, nu sitter jag här igen. Vill bli frisk så fort som möjligt, så tråkigt att sitta här hemma i ensamheten och att inte ha ett skit att göra.

Dock slog en tanke mig idag, vad är det som gör att vissa inte kan stå för sina egna ord? Mobbare som skriver anonyma sms,anonyma kommentarer osv. Varför gör man så? Om man nu ska hålla på att retas, då ska man väl iallafall stå för vem man själv är. Att säga att det finns fel hos en person är fel, felet ligger hos den som är elak, för ingen i hela världen är lik den andra. Varför ska man störa sig på dom som inte är som "andra", respektera andras personligheter. Finns det något man inte tycker om hos en annan person så undvik personen istället för att klanka ner på den, det leder ingenstans. Det blir bara värre, varför skapades vi människor? Varför finns ordet avundsjuka? Den första frågan kan jag inte finna något svar, men den andra är desto enklare, osäkerhet. Varför gå fram och börja tjabba med en person som inte gjort dig något? Är det kul att ha ovänner? Att veta att det finns människor som inte tycker om mig för att jag är känd som elak? Jag tror inte det, jag har aldrig slagit någon, men jag vet ändå vad att vara hatad innebär. Det finns helt enkelt människor som stör sig på att man inte är som alla andra, vad är det för fel med att vara sig själv? Är alla så osäkra så att dom tycker "illa" om människor som kan stå upp på egna ben? Som inte behöver följa strömmen. Jag tycker det är riktigt fel. Vart är vi på väg? Sammarbetet, vart finns det? Sköt er själva istället för att trycka ner andra i skiten.
Hoppas en liten tanke har vaknat. Säg till om jag har fel, dock med namn och motivation. Anonyma kommentarer tas inte på allvar ifrån min sida,

Ha en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0