Ett skratt för mycket.

Att inse, vad betyder egentligen någo-n/t för dig? 
Gömma känslor, städa undan, varför göra det? 
En dag kommer allt komma ifatt, ge aldrig någon skit de inte är värda. Personen som fick skiten kommer en dag slå tillbaka, att inse fakta är vad livet går ut på, du kan gömma din fakta, men en dag kommer den bubbla upp till ytan,
Dagen allt kommer ifatt, när locket på grytan öppnas och tårarna rinner kommer jag stå brevid och skratta.
Mina ord är hårda, de är hjälplösa, för fakta vägrades att inse. Varör inte inse? Varför inte förstå?
Jag är en ynka liten människa, men så full av viljor, så mycket åsikter.
Jag kommer aldrig inse, även om jag tror det själv hur lite jag faktiskt kan göra. Men det lilla jag kan göra kommer jag göra, jag kommer slutföra det och hela tiden kämpa vidare, för utan vilja, hopp och kärlek är jag ingenting.
Tre ord, tre ord som beskriver hela mitt liv. Jag lever för orden, röd,vit och eldens glöd.
Mycket förändras, så även jag, men jag kommer alltid längst in vara samma jag, med samma ord och samma vilja.
Jag kommer aldrig vända min kappa efter vinden, enligt mig är såna personer inget värda, och jag står för att jag tycker det, för de är inga människor, även en maskin kan vända sig efter vinden, människan har känslor, känslor som styr kappan, tänk på det nästa gång du röker för att kompisen vill det, låt tanken "Jag är ingen människa, jag är en maskin" ploppa upp i ditt huvud.
Som jag nämnde innan, mina ord är stenhårda, och kanske idiotiska, vem vet? Men jag står för dom, och kommer alltid göra det.

Tack för mig denna gången,

Ps, I Love You.

Kommentarer
Postat av: Clara

Vad fint du skriver, mycket tänkvärt :)

2008-11-02 @ 12:29:33
Postat av: maria

DU är en ynka liten människa, men absolut inte ynklig :) Bra du skriver ..

2008-11-20 @ 17:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0